torsdag 7. april 2011

Grytelappen som ble kjøkkenklut.

Ja, slik ble det. Planen var å strikke to, men godt inn i arbeidet ser jeg at Bomull Sport og Mandarin Naturell er en litt dårlig match. Mandarinen er litt tynnere og dermed ble det ujevnt. Jeg fullførte likevell ettersom dette var tenkt som påskegrytelapper og denne gulfargen var alt jeg hadde i lageret jeg synes passet som påskegul. Etter pressing og heklekant er arbeidet fortsatt litt ujevnt, så da hadde jeg ikke lyst til å lage en til. Dermed ble det en tykk og god kjøkkenklut istedenfor, påskegave til "svigers", med noe attåt. :)


Mønsteret har jeg funnet her, og brukte liten rundpinne nr. 3. Kluten er dobbel, med mønster på begge sider og måler ca 20x20 cm.. Nå er jeg i gang med en ny, denne gang med fargene i samme garntype som definitvt skal bli to grytelapper. *hihi*
 
Har lekt litt med perler i ettermiddag, noe som resulterte i to par øredobber og fire maskemarkører. Vant en budrunde på Ebay og fikk disse englevingene (80 stk av hver type) for 70kr inkl. porto. I Norge har jeg funnet dem til 14 kr. stykket!!!!  (Hva skjer med skriften akkurat her mon tro?? Ser helt normalt ut da jeg skriver innlegget, men blir mindre da jeg publiserer.. Jaja.)


To av disse maskemarkørene pryder grytekluten jeg strikker på nå. Så fint, så fint. :) Tenkte lage noen som kan pryde kort også, kan i grunn brukes til mange ting. Har du lyst på slike markører, så send meg en mail, du får 6 stk. for 100kr inkl. porto. :) Farger kan du til en viss grad bestemme selv.


I kveld skal snippsekken pakkes med masse håndarbeid, klær og annet man kan få bruk for, så setter jeg nesa sørover til mamma ei ukes tid. Det blir koselig. 

Vi blogges da jeg kommer hjem! :)

11 kommentarer:

  1. Nydelige øredobber og maskemarkører. De englene var kjempe søte!:)
    Flott kjøkkenklut også:):)

    SvarSlett
  2. Så flotte de englevingene var! Litt av en prisforsjll på dem!!
    Både øredobber og maskørene var kjempeflote!!
    klem fra odin

    SvarSlett
  3. Kjedelig at grytekluten ikke ble som forventet, men den duger nok bra som klut også. God tur til deg.

    SvarSlett
  4. Syntes grytekluten ble flott som klut.Øredobbene og maskemarkørene var også flotte.

    SvarSlett
  5. Det blei jo ein flott klut, og øredobbene var lekre. Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  6. Flotte ting du lager :D
    God tur
    /myr

    SvarSlett
  7. En ting er ihvertfall helt sikkert, ingen har så flott kjøkkenklut!

    SvarSlett
  8. Hei du! De englene var bare nydelige da!!! Jeg fant bloggen din ved en tilfeldighet her i dag og det er jeg glad for! Jeg legger meg til som følger her og kommer innom om ikke lenge :)

    SvarSlett
  9. Tusen takk, alle sammen! :) ♥

    SvarSlett

Hyggelig om du skriver noen ord.♥

Related Posts with Thumbnails