fredag 17. desember 2010

Julen nærmer seg stadig...

I dag har jeg og samboer'n laget Serinakaker. Vi har en koselig tradisjon med å lage noe snacks til jul sammen.Ettersom ingen av oss er spesiellt glad i småkaker og vi i tillegg blir forsynt med kaker fra både mamma og svigermor blir det ikke mer småkakebaking til jul her i huset i år. :)


Julekonfekt lagde vi også, og denne er en hit hvert år: marsipan-nougat. Kjevle marsipan, smør over myk nougat fra Odense, kjevle et marsipanlokk og legg oppå, kutt opp i biter, oppbevar kaldt i kakeboks og enjoy. :)


I morgen reiser jeg til mamma et par dager for å levere og hente julegaver og tilbringe noen dager med familien før jul. I år skal vi feire jul her hjemme hos oss med svigers, og det blir min første jul uten mamma, så da blir det fint å være sammen med henne noen dager. Skal på kirkegården og tenne lys hos bestemor og bestefar som jeg savner ekstra, ekstra mye i denne tiden.
I denne forbindelse har jeg "jukset" litt med morgendagens kalendergaver, slik at jeg kunne blogge dem før jeg dro. (Åpnet over midnatt, så ikke så veldig juks da. *hihi*)
Her er de flotte gavene jeg har fått av Lena i de siste dagene:

 13: Svamper til sverting av kanter på kortene mine
14: Søtt stempel
15: Bånd og annen scrappepynt
16: To ulike bånd
17: Et nøste hvitt Paris
18: To stjerner å pynte med

Og her kommer kalendergavene fra mamma. Jeg er sååå heldig. Synes det er nitrist at advent snart er over og pakkene tar slutt. :)

 13: En søt liten engel
14: Små blomster mamma har heklet, til pynt på kort. Og en liten engel til samme formål.
15: Tynne blader til dekor
16: Lekre blomster
17: 4 små engler
18: En Kick lakris

2 kommentarer:

  1. Julekaker er godt, og trivelig at lage dom sammen. Heldig er du som får kalendergave, for en snill mor du har. Ha en fin dag!

    SvarSlett

Hyggelig om du skriver noen ord.♥

Related Posts with Thumbnails