mandag 22. februar 2010

Strikkeri, strikkera....

Jeg har enda ikke noen nye ferdige prosjekter å vise frem, men har jo ikke blogget den andre genseren jeg laget i januar. Grunnen til det er at jeg ikke har brodert med maskesting på den ennå. Men i kveld skulle jeg altså gjøre noe med det. Men neida. Jeg får det ikke til!! Stingene blir store og stygge. Buhuuuu. Jeg som har tenkt å strikke Eliasgenseren. Den er det jo masse masse brodering på. Hvordan i huleste skal jeg lære meg å gjøre det pent??! Hjelp.


 Broderingen utgikk altså, men noe måtte jeg jo ha forran, så da ble det en heklet blomst i steden. Slett ikke så pent som broderingen ville blitt, men men..
Genseren er forøvrig strikket med Mor Aase babyull, på pinne nr. 2,5. Størrelse 1 år.
Jeg liker Mor Aase babyullen, den gjør plagget veldig lett og mykt. 

  

 Kastet meg på maskemarkørbølgen har jeg også gjort. Måtte frem med perlene og prøve meg på noen. Det ble endel forskjellig, disse selger jeg forøvrig. (Se Salgsboden om du er interessert.)

 

Her ser du et par av motivene.
Det finnes frosker, pingviner, griser, muffins, garnnøster, blomser, hjerter.... Både på ringer og wire.

 

Snart kommer det noe nytt, jeg er ferdig med dem om ikke så lenge. ;)

4 kommentarer:

  1. Hellu snuppa.
    Så flott en genser du har laget. Er sikker på at du får til brodering etterhvert.
    Her er alt bare bra, og det er godt å være her inne igjen. Håper du og dine har det fint.
    Ha en finfin tirsdag.
    Klemz Sissel.

    SvarSlett
  2. Så kjekt å se nytt fra deg igjen, både genseren og maskemarkørene dine var kjempefine. Brodering er vriene greier har jeg erfart, så jeg styrer foreløpig unna alt av brodering.

    SvarSlett
  3. Bare hyggelig , håper det falt i smak :)
    Tenkte ikke på at du kunne se det, he he.

    Famsen-svansen er mamma , så har ikke byttet nick, var bare hun som la det ut :)

    Ha en fin dag, :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for skjønne kommentarer, jenter. :) Her hos oss er alt bra, rent bortsett fra all snøen som aldri gir seg.

    Nora: Nei, den broderinga var vanskelig. Off. *hihi*

    Famsen: Har jo helt glemt å blogge HV gaven fra deg. Den kommer i neste innlegg, igjen tusen takk! Den posen var kjempesøt, skal bruke den til saks osv og ha den i strikkekurven som alltid står i stua. :)

    SvarSlett

Hyggelig om du skriver noen ord.♥

Related Posts with Thumbnails