fredag 19. februar 2010

Papir i hjertet..

Har fortsatt dillen på kort og papirhobby og prøver få til noe innimellom. I slutten av januar hadde mannen bursdag, og da lagde jeg dette kortet til han, i en bretteteknikk jeg ikke vet hva kalles. Synes det er litt vanskelig å få til "maskuline" kort, synes ikke det er så mandig med masse bling osv. Men litt bling ble det på dette kortet, og Kjære synes det var fint han. :)

 

Kortet fra en annen vinkel, her synes bretteteknikken bedre. Veldig enkel måte, veldig morro.:)

  

14.februar, kjærlighetens dag. Selv mener jeg at kjærlighetens dag er hver dag, men valgte likevell å lage noe spesiellt til min hjertens kjær. Det ble dette kortet:

  
  
Nærbilde av pynten. Nålene har jeg laget selv, av to små hjerteformede perler jeg fant på et gammelt smykke. Litt tyll, roser og pittelitt bling hører også med. :D

  

Personlig "stempel" bakpå kortet. Og inni, en kjærlig hilsen. 

  

Jeg laga også en "Valentineboks" til han. Denne fyllte jeg med en stor sjokolademuffin og et flaxlodd. Dette fordi: He is my muffin, my one in a million. :) (Nå ble det ingen million-gevinst, men det ble 50kr, og det er da bedre enn ingenting det. *hihi*)

  

Den ene siden av boksen: 


Den andre:

  

Den tredje:

  

Siste siden:

  

Boksen er forøvrig laget etter mal jeg fikk hos Line. Den er festlig, slike blir det flere av. :)
Et morsdagskort laget jeg i full fart også. Dette er jeg ikke heelt fornøyd med. Fargene er ikke helt rett på bildet heller, blomstene er ikke like knalle i rosafargen som her, og rosafargen går også igjen i blomstene på bildet, men det synes knapt i det hele tatt her.

 

Også har jeg vært på kurs igjen. Fikk et kortkurs av Kjære i Valentinegave, og onsdag 17.februar mannet jeg meg opp, svelget angsten så godt jeg kunne og gikk dit alene. Kurset het: "Kort med symaskinsøm". Det var morro å lære noe nytt.
Her kommer de tre kortene vi laga:

"Kort med lommer"
Forsiden:

  

Vi sydde sammen panelene, som synes godt på det hvite papiret her.

  

Sett ovenfra:

  

Kort nummer to var et veldig enkelt herrekort, også her med symaskinsøm (denne gang rundt stempelmotivet.)

  

Det tredje og siste kortet var en enkel Tag, med en enkel maskinsøm rundt kanten.

  

Det første kortet var definitvit det morsomste og  fineste, og egentlig det eneste jeg føler jeg lærte noe nytt av. Skal på kurs den 17. mars også, sammen med svigermor. Da er det fargelegging av stempelmotiv og bretteteknikk som tema. Jeg gleder meg. Blir nok enda et par kurs etter dette igjen også, det er så morro, i tilegg til at det er veldig bra for meg å komme meg litt ut blandt folk. :) Kursene holdes på Gaver og Glass' hobbyavdeling på Pyramiden senteret i Kongsvinger. Bor du i nærheten så anbefaler jeg disse kursene om korthobby er noe for deg. =D

8 kommentarer:

  1. Hei :-)
    Så mange fine kort du har laget :-) Jeg likte godt brette-teknikken på kortet til mannen din. Noen plass du har funnet teknikken. Har fått i bestilling å lage bordkort til en konfirmasjon og syntes din teknikk kunne gjort seg.
    Ellers er jeg imponert over du som bruker symaskinen sammen med papir. Stilig finish på kortene. Selv er jeg dessverre ikke så god venn med den maskinen. Takk for titten og fortsatt god helg

    SvarSlett
  2. Heisann! Måtte innom og titte hos deg etter at du la igjen hilsen på bloggen min. Jeg ble imponert over de utrolige fine kortene du har laget! Nå fikk jeg lyst til å ta opp den hobbyen igjen :)
    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for besøk og kjempekoselige ord jenter. :)

    SvarSlett
  4. Så mange flotte kort du har laget! Det kan være litt skummelt å dra alene på kurs, men som regel møter man jo hyggelige mennesker.
    Ha en strålende helg!

    SvarSlett
  5. Så utrolig flotte kortene var!!
    Det er jo en gave i seg selv å motta slike. :)))

    SvarSlett
  6. Morsomt å se boksen du laget etter malen jeg sendte :) Kjempeflott ble den! :)

    SvarSlett

Hyggelig om du skriver noen ord.♥

Related Posts with Thumbnails