onsdag 17. desember 2014

Snart jul

Jeg har heklet noen flere julemus. Fikk en bestilling på 5 stykker, og selv om jeg egentlig ikke tar imot bestillinger akkurat nå, så er disse så kjappe å lage at jeg sa ja. 
Så fem av de grå fikk nytt hjem i dag. 


Jeg har fortsatt brukt heklenål nr 3, alpakkagarn fra Drops og min egen oppskrift. :)


De er ikke akkurat så store. En liten håndfull og knapt det. :)


Jeg og mamma var en tur i skogen for noen uker siden, og da fant jeg mose og et bittelite minijuletre som jeg tok med hjem for å pynte med. Ettersom jeg ikke hadde noe juletrepynt laget jeg slike stjerner av trolldeig. Kjevlet den veldig tynn, stakk ut stjerner med pepperkakeformer, og for å få strukturen utenpå, trykket jeg nedi et stempel før jeg stekte dem og malte dem hvite.


I år har noe rødt sneket seg inn i leiligheten min igjen, i fjor var det ikke en rød nisse å se noen plass her, men må innrømme at litt rødt hører julen til. Så i år er det litt rødt rundt omkring. Jeg heklet også 8 slike snøkrystaller til juletreet mitt. Har brukt nål nr 1,5 og vanlig heklegarn. Oppskriften fant jeg på Garnstudio sine sider.



Jeg har flere ting å vise frem, men det får vente til over jul, man vet jo aldri hvem som kan finne på å titte innom her. Ha en fin førjulstid. ♥

4 kommentarer:

  1. Søte mus, og ikke minst flott stjernepynt. Snøkrystaller er fint både i hvitt og i rødt, og ja rødt hører julen til.

    SvarSlett
  2. Så fine ting du lager. :) Hanne

    SvarSlett
  3. Hei:) Synes hekle-musene var veldig søte!! Kanskje blogge din ikke er "virksom" lenger, men jeg spør nå likevel: Har du en oppskrift på musene som du er villig til å dele? Hadde blitt veldig glad! Hilsen Britt

    SvarSlett

Hyggelig om du skriver noen ord.♥

Related Posts with Thumbnails