mandag 29. desember 2014

Årets hemmelagede julegaver

Det ble noen egenproduserte julegaver under diverse juletrær i år. Denne luen strikket jeg til bestesnuppi mi. Den er strikket i mykt superwashgarn, og jeg festet en pelsdusk i toppen. Oppskriften fant jeg på garnstudio.no


Svigerinnen min liker å få hjemmelagede ting, så jeg dekorerte denne fyrstikkesken til henne. Hun fikk også matchende servietter og.....


....disse heklede serviettringene. Jeg har heklet rundt plastringer med nål 1,5 og vanlig heklegarn. Det ble 8 stykker.


Ei annen god venninne fikk dette lue/votter-settet til jul. Samme lue som til bestesnuppi, i samme garn, bare brunt istedenfor grått. Lua fikk en søt, hvit pelsdusk. Oppskriften på vottene er fra Selbuheftet til Husfliden.


Til min skjønne niese heklet jeg litt "snop" hun kan leke med i lekestua si. Det ble noen jordbær, punsjruller, marengs og to små "Prinsessetårtar". Morro, jeg blir nok å hekle litt mer å stikke til henne sånn dann og vann. =)


Den gode hjernedoktor'n min måtte jo også få en julegave synes jeg, som takk for at han "holder ut" med meg uke etter uke. *haha* Jeg dekorerte denne papirposen til ham.


Pyntet med diverse restepapir, blonde, bølgepapp og roser. Selve papirposen kjøpte jeg på Nille.


Oppi posen puttet jeg noen gaver. Denne heklede lykten.  Heklet som alle de andre; med nål 1 og Eng heklegarn.


Jeg heklet også denne giraffen til ham. Med briller selvsagt. *fnis*


Den er heklet med nål nr 3 og Vipe garnet fra Dale. Oppskriften har jeg kjøpt av @bareAnette på Epla. Hjernedoktor'n fikk også et par Selbuvotter jeg har strikket tidligere. Han ble så glad så.


Mamma min fikk også en hjemmelaget julegave. Men jeg rakk ikke bli ferdig med det til jul. Så jeg puttet alle lappene og det av teppet jeg alt hadde rukket å montert i en eske, med et løfte om å ferdigstille det snarest, og pakket inn til henne under juletreet. Jeg mangler 11 lapper og resten av monteringa. 
Vi hadde en trivelig jul, men jeg må si jeg ser frem til hverdagen kommer. Legg gjerne igjen noen ord til meg, det er så trivelig. 
Blogges plutselig! 

8 kommentarer:

  1. Hei Mona. Hadde igjen noe av det jeg handlet i fjor av deg. Det var det grå tvinne skjerfene. De ble en stor suksess... :-)
    Hilsen Espen

    SvarSlett
  2. Så mange flotte julegaver du har laget

    SvarSlett
  3. Så flott Espen! :) :)

    Takk Wenche. :)

    SvarSlett
  4. Mange fine julepresanger har du laget. Du er veldig flink, gaveposen var bare helt utrolig fin :-)

    SvarSlett
  5. Mange fine julegaver u har laget! Jeg stjeler forresten idèen om å hekle noen kaker og godteri. Er det mønster du har laget selv eller finnes de f.eks. på nett? Det har plutselig kommet en tre-åring inn i mitt liv, og dette hadde hun helt klart likt å finne blant kopper og kar i lekekassa hjemme hos meg :)
    Ønsker deg en fin romjul og alt godt i det nye året!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fant mønster i noen svenske heklehefter fra Candy. Du finner sikkert noe om du googler også, og jeg vet at garnstudio har noen oppskrifter på sine sider. Lykke til. Det er moro. :)

      Slett
  6. Så flink du er :). Luene ser skikkelig gode ut, og giraffen er ordentlig søt. Imponert over kreativiteten din, du kan alt jo. Godt nyttår!

    SvarSlett
  7. Tusen takk alle sammen :)

    SvarSlett

Hyggelig om du skriver noen ord.♥

Related Posts with Thumbnails