søndag 21. august 2011

Selbustrikk

Jeg har strikki flere par Selbuvotter i sommer. Denne gang valgte jeg litt mer "tradisjonelle" farger mye i solidaritet med de mange pårørende og overlevende etter det grusomme som hendte vårt fine land 22.juli 2011.
Jeg følte for å bruke norske farger, jeg er stolt av landet mitt.


Herrevottene er marineblå og hvite. Mønsteret har jeg lånt av mamma. De er strikket på pinner 3,5 med nøyaktig 50gram av hver farge Sportsgarn fra Europris.


Damevottene er strikket i Superwashull fra Europris, et av mine favorittgarn å strikke selbuvotter av, ved siden av Mor Aase Superwashen. :) Her er det også brukt pinner 3,5 og et nøste av hver farge og mønsteret er også her lånt av mamma. 

4 kommentarer:

  1. Flotte selbuvotter ! Eg prøver meg på å strikke hansker:) Uten oppskrift, prøve på, strikke litt, rekke opp litt, prøve igjen :) Men det er kjekt det også:)

    Klem og ha en fin søndagskveld vidare

    SvarSlett
  2. Man må prøve å feile litt, artig det. :) Takk for besøk.

    SvarSlett
  3. Skikkelig flotte Selbuvotter og du strikker så fint.
    Baby settet var også nydelig !!

    SvarSlett

Hyggelig om du skriver noen ord.♥

Related Posts with Thumbnails