onsdag 19. mars 2014

Blondestrikket løper

Ferdig presset ligger den på kjøkkenbordet mitt nå. Og jeg ble kjempefornøyd med den. 


Jeg har brukt pinner nr. 2,5 og  Perle 12/6 fra ull.no og det gikk med rett i underkant av 200gram.


Blondestrikk blir så lekkert, og det er slett ikke vanskelig, selv om man sitter igjen med rimelig mange masker til slutt. Denne løperen ble stor, ca 52x102cm


Av det lille garnet som ble til overs heklet jeg en lyslykt. Den skal mamma få, bare fordi jeg har lyst til det. På denne har jeg heklet enn annerledes avsluttningskant enn på foregående lykter. Synes den avslutningen også ble fin, og det blir sikkert ikke siste gang jeg bruker den.


Sånn. Dett var dett for denne gang. Dagen i dag har vært slitsom, mye uro og psykisk stress. Så nå skal jeg prøve å slappe av litt, med noe varmt i koppen og hjernedød underholdning på tvkassa. 
Blogges!

11 kommentarer:

  1. Wow så utrolig fin duk :) Er det egen oppskrift eller går det ann å få kjøpt oppskrift noe sted? Har så lyst til å hekle eller strikke meg løpere og denne var bare helt utrolig flott :)
    Masse fint på bloggen din :)

    Ha en fin uke videre
    Ann-Charlotte

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Ann-Charlotte. Oppskriften på denne fant jeg i et hefte fra Gjestal, det heter Strikkedesign No.1007 Lykke til. :)

    SvarSlett
  3. Hei. Nydelig duk. Lurer på hva som står på bordet ditt, skrevet altså. Utrolig stilig. Og hvor en får Tak i det!

    SvarSlett
  4. Hei. Nydelig duk. Lurer på hva som står på bordet ditt, skrevet altså. Utrolig stilig. Og hvor en får Tak i det!

    SvarSlett
  5. Tusen takk. :) Teksten på bordet er en wallsticker. :) Husker ikke i hvilken nettbutikk jeg kjøpte den dessverre, men googler du det, så finner du nok noe. Det står: O' du som mette liten fugl... :)

    SvarSlett
  6. Så fin blondeduk, og du har en veldig koselig spisekrok. Søt lyslykt du har heklet også.

    Håper du får en god dag!

    SvarSlett
  7. Wow, denne var lekker, og fint med lyslykt til. Klem fra Beth

    SvarSlett
  8. Nydelig strikket duk, litt av et arbeid!
    Kjekt når du fik nok til lyslykt og "sett" også :)

    SvarSlett
  9. Tusen takk for skjønne kommentarer, alle sammen. ♥♥

    SvarSlett
  10. Det var da en alldeles nydelig brikke. Vakkert utført håndarbeid :-)

    SvarSlett

Hyggelig om du skriver noen ord.♥

Related Posts with Thumbnails